Washington DC merkezli bir teknoloji düşünce kuruluşunun Salı günü yayınladığı rapora göre, çevrimiçi sosyal medyanın iki boyutlu dünyasında çocukların güvenliğini koruma girişimleri, artırılmış ve sanal gerçekliğin 3 boyutlu dünyasını olumsuz etkileyebilir.Bilgi Teknolojileri ve İnovasyon Vakfı'nın raporunda, ABD Senatosu'ndan geçen ve şu anda Temsilciler Meclisi'nde görüşülen Çocukların Çevrimiçi Güvenliği ve Gizlilik Yasası (KOPSA) gibi yasama çabalarının AR/VR içeriğine yönelik zararlı sansüre yol açabileceği belirtildi .Raporda, KOPSA'nın yasalaşması durumunda AR/VR platformlarının, tıpkı geleneksel sosyal medya platformları gibi yaptırımları artırmak zorunda kalabileceği belirtiliyor.FTC'ye bu platformlardaki içeriği zararlı sayma yetkisi vererek, FTC'nin AR/VR platformlarındaki içeriği aşırı sansürleyebileceği veya platformların kendilerinin sorumluluktan kaçınmak için çocukların eğitimi, eğlencesi ve kimliğiyle ilgili içerikleri de içerebilecek içeriği sansürleyebileceği belirtildi.Raporun yazarı Politika Analisti Alex Ambrose, "KOPSA ile ilgili korkularımızdan biri, FTC'ye [Federal Ticaret Komisyonu] neyin zararlı olarak nitelendirileceğine karar verme yetkisi vererek potansiyel aşırı sansüre kapı açması" dedi."Bu, bir siyasi partinin neyin zararlı olduğuna karar vermesinin başka bir yolu," dedi TechNewsWorld'e. "FTC, çevre koruma, küresel ısınma ve iklim değişikliği gibi içeriklerin kaygı verici olduğunu söyleyebilir. Bu yüzden iklim değişikliğiyle ilgili her şeyden tamamen kurtulmamız gerekiyor çünkü çocuklarda kaygıya yol açabilir."
Lulham, "Yönetmeliklerin belirli içerik kararlarını dikte etmekten ziyade sağlam güvenlik sistemleri ve süreçlerini zorunlu kılmaya odaklanması gerektiğine inanıyorum," diye devam etti. "Bu yaklaşım, korku ve aşırı kaldırma kültürü yaratmak yerine inovasyonu teşvik ederek kapsamlı güven ve güvenlik stratejileri geliştirme sorumluluğunu platformlara kaydırıyor."Şeffaflığın etkili düzenlemenin temel taşı olacağını ileri sürdü. "Ayrıntılı şeffaflık raporlarının zorunlu kılınması, platformları ağır içerik polisliğine başvurmadan sorumlu tutabilir," diye açıkladı. "Bu yalnızca aşırılığı önlemeye yardımcı olmakla kalmaz, aynı zamanda hem platformlara hem de düzenleyici çerçeveye olan kamu güvenini de oluşturur.""Ayrıca," diye ekledi, "İçerik kaldırma kararları için açık, erişilebilir itiraz süreçleri gerektiren düzenlemeleri savunuyorum. Bu emniyet valfi kaçınılmaz hataları düzeltmeye ve haksız sansürü önlemeye yardımcı olabilir."Lulham, "Eleştirmenler herhangi bir düzenlemenin kaçınılmaz olarak bir miktar sansüre yol açacağını iddia edebilirler," diye kabul etti. "Ancak, ifade özgürlüğüne yönelik daha büyük tehdidin, savunmasız kullanıcıların taciz ve tacizle susturulduğu düzenlenmemiş alanlardan kaynaklandığını iddia ediyorum. İyi tasarlanmış düzenlemeler, aksi takdirde bastırılabilecek çeşitli sesleri yükselterek daha eşit bir oyun alanı yaratabilir."
Bu düzenlemeleri yürürlüğe koymadan önce, raporda politika yapıcıların AR/VR geliştiricilerinin devam eden güvenlik çabalarını göz önünde bulundurmaları ve bu araçların etkinliğini sürdürmesini sağlamaları önerildi. Güvenlik araçları yetersiz olduğunda, devam etti, politika yapıcılar varsayımsal riskler yerine kanıtlanmış zararları ele almak için hedefli müdahalelere odaklanmalıdır."Çevrimiçi hizmetlerin çoğu zararlı içerikleri kaldırmak için çalışıyor, ancak çevrimiçi ortamdaki bu içeriğin muazzam miktarı, bir kısmının kaçınılmaz olarak çatlaklardan sıyrılacağı anlamına geliyor," dedi Ambrose. "Bugün platformlarda gördüğümüz şiddete teşvik, vandalizm ve zararlı içerik ve yanlış bilgi yayma gibi sorunlar, yalnızca sürükleyici platformlarda devam edecek.""Meta evren büyük miktardaki verilerle gelişecek, dolayısıyla bu sorunların yaygın olacağını, hatta bugün gördüğümüzden daha yaygın olabileceğini varsayabiliriz." diye ekledi.
Ebeveyn kontrol araçlarının sıklıkla göz ardı edildiğini ancak hayati önem taşıdığını savundu. Bunlar sadece eklentiler olmamalı, ana platformla aynı dikkatle tasarlanmış temel özellikler olmalı. "Bu araçların o kadar sezgisel ve etkili olduğu bir gelecek öngörüyorum ki, aile dijital yaşamının ayrılmaz bir parçası haline geliyorlar," dedi.Güven ve emniyet stratejilerinin, gelişen platformları tökezleyenlerden ayıracağını ileri sürdü. "Güçlü yaş doğrulaması, gerçek zamanlı izleme ve şeffaf raporlamayı entegre eden bütünsel bir yaklaşım benimseyen şirketler altın standardı belirleyecek," diye ilan etti. "Çocuk güvenliği uzmanları ve politika yapıcılarla düzenli etkileşim, genç kullanıcıları koruma konusunda ciddi olan şirketler için pazarlık konusu olmayacak.""Özünde," diye devam etti, "çocuklar için çevrimiçi güvenliğin geleceğini, 'tasarıma göre güvenlik'in sadece moda bir sözcük değil, platform gelişiminin tüm yönlerini yönlendiren temel ilke olduğu bir gelecek olarak görüyorum."Raporda, meta evrenin itici gücü olan çocukların, sürükleyici teknolojilerin pazar tarafından benimsenmesinde önemli bir rol oynadığı belirtiliyor.Bu yeni alanda inovasyonun gelişmesini sağlamanın yanı sıra AR/VR teknolojisinin tüm kullanıcıları için güvenli bir ortam yaratmanın karmaşık bir zorluk olacağını kabul eden şirket, ebeveynlerin, şirketlerin ve düzenleyicilerin gizlilik ve güvenlik endişelerini dengeleyerek ilgi çekici ve yenilikçi sürükleyici deneyimler yaratmada rol oynayacaklarını sözlerine ekledi.
Aşırı Sansür Önlenebilir
Londra merkezli bir yaş ve içerik doğrulama sağlayıcısı olan VerifyMy'nin COO'su Andy Lulham, aşırı sansür hayaletinin çevrimiçi düzenlemeler hakkındaki tartışmalarda büyük yer kapladığını kabul etti. TechNewsWorld'e verdiği demeçte, "Ancak bu korkunun anlaşılabilir olsa da büyük ölçüde yersiz olduğuna inanıyorum." dedi. "İyi hazırlanmış hükümet düzenlemeleri, ifade özgürlüğünün düşmanı değil, dijital çağda koruyucusudur."Lulham, düzenlemenin anahtarının yaklaşımda yattığını savundu. "Genel, sert düzenlemeler aşırı sansüre doğru dengeyi bozma riski taşıyor," dedi. "Ancak, savunmasız kullanıcıları korurken çevrimiçi özgürlüğü artırabilecek daha ayrıntılı, ilke tabanlı bir düzenleyici çerçeve öngörüyorum. GDPR gibi gizlilik düzenlemelerinde bu tür dengeli yaklaşımlara dair örnekler gördük."2018'den beri yürürlükte olan GDPR - Genel Veri Koruma Yönetmeliği - Avrupa Birliği'nde şirketlerin AB sakinlerinin kişisel verilerini nasıl topladığını, sakladığını ve kullandığını düzenleyen kapsamlı bir veri koruma yasasıdır.Lulham, "Yönetmeliklerin belirli içerik kararlarını dikte etmekten ziyade sağlam güvenlik sistemleri ve süreçlerini zorunlu kılmaya odaklanması gerektiğine inanıyorum," diye devam etti. "Bu yaklaşım, korku ve aşırı kaldırma kültürü yaratmak yerine inovasyonu teşvik ederek kapsamlı güven ve güvenlik stratejileri geliştirme sorumluluğunu platformlara kaydırıyor."Şeffaflığın etkili düzenlemenin temel taşı olacağını ileri sürdü. "Ayrıntılı şeffaflık raporlarının zorunlu kılınması, platformları ağır içerik polisliğine başvurmadan sorumlu tutabilir," diye açıkladı. "Bu yalnızca aşırılığı önlemeye yardımcı olmakla kalmaz, aynı zamanda hem platformlara hem de düzenleyici çerçeveye olan kamu güvenini de oluşturur.""Ayrıca," diye ekledi, "İçerik kaldırma kararları için açık, erişilebilir itiraz süreçleri gerektiren düzenlemeleri savunuyorum. Bu emniyet valfi kaçınılmaz hataları düzeltmeye ve haksız sansürü önlemeye yardımcı olabilir."Lulham, "Eleştirmenler herhangi bir düzenlemenin kaçınılmaz olarak bir miktar sansüre yol açacağını iddia edebilirler," diye kabul etti. "Ancak, ifade özgürlüğüne yönelik daha büyük tehdidin, savunmasız kullanıcıların taciz ve tacizle susturulduğu düzenlenmemiş alanlardan kaynaklandığını iddia ediyorum. İyi tasarlanmış düzenlemeler, aksi takdirde bastırılabilecek çeşitli sesleri yükselterek daha eşit bir oyun alanı yaratabilir."
AR/VR'nin İyi, Kötü ve Çirkin Yönleri
ITIF raporu, çevrimiçi güvenlik hakkındaki konuşmaların genellikle AR/VR teknolojilerini göz ardı ettiğini belirtti. Sürükleyici teknolojiler sosyal bağlantıyı teşvik eder ve yaratıcılığı ve hayal gücünü harekete geçirir, diye açıkladı. Oyun, hayal gücü ve yaratıcılık, çocukların gelişmesi için olmazsa olmazdır.Ancak raporda, çocukların sürükleyici teknolojilerle karşı karşıya kaldığı riskleri uygun şekilde ele almanın bir zorluk olduğu kabul edildi. Mevcut sürükleyici teknolojilerin çoğu 13 yaş altı çocuklar için yapılmamıştır, diye devam etti. Çocuklar yetişkinler tarafından tasarlanmış alanları keşfeder, bu da yaşa uygun olmayan içeriklere maruz kalmaya yol açar ve çocukların zihinsel ve sosyal gelişiminde zararlı alışkanlıklar ve davranışlar oluşturabilir.Bu risklerin ele alınması, pazar inovasyonu ve düşünceli politika yapımının bir kombinasyonunu gerektirecektir, diye ekledi. Şirketlerin tasarım kararları, içerik moderasyon uygulamaları, ebeveyn kontrol araçları ve güven ve güvenlik stratejileri, metaverse'deki güvenlik ortamını büyük ölçüde şekillendirecektir.Ancak, belirli güvenlik tehditleriyle başa çıkmak için kamu politikası müdahalelerinin gerekli olduğunu kabul etti. ITIF, politika yapıcıların sosyal medya gibi "2D" platformlarda çocukların güvenliğini ele aldığını ve bunun AR/VR teknolojisini etkileyebilecek düzenlemelere yol açtığını belirtti.Bu düzenlemeleri yürürlüğe koymadan önce, raporda politika yapıcıların AR/VR geliştiricilerinin devam eden güvenlik çabalarını göz önünde bulundurmaları ve bu araçların etkinliğini sürdürmesini sağlamaları önerildi. Güvenlik araçları yetersiz olduğunda, devam etti, politika yapıcılar varsayımsal riskler yerine kanıtlanmış zararları ele almak için hedefli müdahalelere odaklanmalıdır."Çevrimiçi hizmetlerin çoğu zararlı içerikleri kaldırmak için çalışıyor, ancak çevrimiçi ortamdaki bu içeriğin muazzam miktarı, bir kısmının kaçınılmaz olarak çatlaklardan sıyrılacağı anlamına geliyor," dedi Ambrose. "Bugün platformlarda gördüğümüz şiddete teşvik, vandalizm ve zararlı içerik ve yanlış bilgi yayma gibi sorunlar, yalnızca sürükleyici platformlarda devam edecek.""Meta evren büyük miktardaki verilerle gelişecek, dolayısıyla bu sorunların yaygın olacağını, hatta bugün gördüğümüzden daha yaygın olabileceğini varsayabiliriz." diye ekledi.
Tasarımla Güvenlik
Lulham, şirketlerin tasarım kararlarının meta evrenin güvenlik ortamını şekillendireceği yönündeki rapordaki iddiaya katıldığını belirtti."Bana göre, şirketlerin çevrimiçi güvenlik konusunda aldıkları kararlar, çocuklar için güvenli bir dijital ortam yaratmada çok önemli olacak," dedi. "Mevcut ortam risklerle dolu ve şirketlerin hem sorumluluğu hem de gücüyle bunu yeniden şekillendirebileceğine inanıyorum."Kullanıcı arayüzü tasarımının çocukları korumak için ilk savunma hattı olduğunu savundu. "Sezgisel, yaşa uygun tasarımlara öncelik veren şirketler, çocukların çevrimiçi platformlarla etkileşim kurma biçimini temelden değiştirebilir," diye açıkladı. "Kullanıcıları doğal olarak daha güvenli davranışlara yönlendiren ve onları bu konuda eğiten arayüzler tasarlayarak, zararlı karşılaşmaları önemli ölçüde azaltabiliriz."İçerik denetiminin kritik bir kavşakta olduğunu ekledi. "İçerik hacmi yaklaşımımızda bir paradigma değişimi gerektiriyor," diye gözlemledi. "Yapay zeka destekli araçlar olmazsa olmaz olsa da, her derde deva değiller. Geleceğin, koruma ve sansür arasındaki ince çizgide gezinmek için gelişmiş yapay zekayı insan denetimiyle birleştiren hibrit bir yaklaşımda yattığını savunuyorum."Ebeveyn kontrol araçlarının sıklıkla göz ardı edildiğini ancak hayati önem taşıdığını savundu. Bunlar sadece eklentiler olmamalı, ana platformla aynı dikkatle tasarlanmış temel özellikler olmalı. "Bu araçların o kadar sezgisel ve etkili olduğu bir gelecek öngörüyorum ki, aile dijital yaşamının ayrılmaz bir parçası haline geliyorlar," dedi.Güven ve emniyet stratejilerinin, gelişen platformları tökezleyenlerden ayıracağını ileri sürdü. "Güçlü yaş doğrulaması, gerçek zamanlı izleme ve şeffaf raporlamayı entegre eden bütünsel bir yaklaşım benimseyen şirketler altın standardı belirleyecek," diye ilan etti. "Çocuk güvenliği uzmanları ve politika yapıcılarla düzenli etkileşim, genç kullanıcıları koruma konusunda ciddi olan şirketler için pazarlık konusu olmayacak.""Özünde," diye devam etti, "çocuklar için çevrimiçi güvenliğin geleceğini, 'tasarıma göre güvenlik'in sadece moda bir sözcük değil, platform gelişiminin tüm yönlerini yönlendiren temel ilke olduğu bir gelecek olarak görüyorum."Raporda, meta evrenin itici gücü olan çocukların, sürükleyici teknolojilerin pazar tarafından benimsenmesinde önemli bir rol oynadığı belirtiliyor.Bu yeni alanda inovasyonun gelişmesini sağlamanın yanı sıra AR/VR teknolojisinin tüm kullanıcıları için güvenli bir ortam yaratmanın karmaşık bir zorluk olacağını kabul eden şirket, ebeveynlerin, şirketlerin ve düzenleyicilerin gizlilik ve güvenlik endişelerini dengeleyerek ilgi çekici ve yenilikçi sürükleyici deneyimler yaratmada rol oynayacaklarını sözlerine ekledi.