Sizlerde sorularınız için facebook adresinden ulaşabilirsiniz.https://www.facebook.com/kutluay.mehmet
SORU ; TEVHİD NEDİR ?
CEVAP; Konu çok mühim lütfen dikkatle okuyalım.
bu konuyu anlaşılsın diye ancak bi kaç bölüm yazalım.yada risalei nurda sözlerden 25 nci söze müracaat edilsin.
Tevhidin kısaca tanımı:Allah bütün varlık âleminin tek sahibi, yegâne mâliki, şeriksiz Hâlıkıdır.
bir yavrunun harika bir şekilde rızıklandırılması, ikincisi bir hastanın harika bir şekilde şifalandırılması ve üçüncüsü olarak bir adamın hidayet nimetine erişmesindeki harika ve mükemmel nimetler ve tevhide olan işaretler iman gözlüğü ile gösteriliyor görebilene
Tevhidin çeşitleri vardır.sahabe döneminde tabiin döneminde bu çeşitler yoktu.onlar her şeyde Allahın tevhid mührünü görürlerdi.resulullahın sağ elime ayı soluma güneşi verseniz tevhid davamdan dönmem deyişi ve sahabelerin teslimiyetleri bunun delilidir.
Aslında bütün peygamberler tevhid akıdesi üzere mücadele etmişlerdir.
Tevhid kayıtsız şartsız allaha teslimiyet ve her şeyi aracısız(vesile degil)direk insandan beklemek değil Allahtan beklemenin adıdır
Hz ibrahim bunun en büyük örnegidir.ben batan şeyleri sevmem deyip ayın güneşin yıldızların rab oluşlarını red etmesi ve kuranda şuara süresinde
O, beni yaratan ve bana doğru yolu gösterendir.
Beni yediren ve içirendir.
Hastalandığım zaman bana şifa verendir.
Canımı alacak olan, sonra beni yeniden diriltecek olandır.
Hesap günü hatalarımı bağışlayacağını umduğum yine O’dur. Diyerek tevhidin uluhiyet yönünü bizlere anlatmıştır.
Eşariler genellikle tevhidi, 3 bölüme ayırır“tevhid-i zat, tevhid-i sıfat ve tevhid-i efal” şeklinde isimlendirmişlerdir.
Bediüzzaman Hazretleri, İhlas suresindeki yedi enva'-ı tevhidi ispat eder.
Bunları şöyle sıralayabiliriz:
Tevhid-i şuhud, Tevhid-i uluhiyet, Tevhid-i rububiyet, Tevhid-i kayyumiyet, Tevhid-i celalî, Tevhid-i sermedî, Tevhid-i cami’. (bk. Sözler, s. 696-697)
Netice tevhid şudurki
Lailahe illalah diyerek Allah CCHUNUN varlığını birliğini yaratıcığını kabullenip
Muhammedun,resulullah diyerek hz muhammedi savs mi onun kulu ve elçisi olarak kabullenmektir.
Ve şunu akılda tutmaktır tevhid.
O rabbimiz"Saltanatında şeriki olmadığı gibi, icraat-ı rububiyetinde dahi muinlere, şeriklere muhtaç değildir. Emir ve iradesi, havl ve kuvveti olmazsa hiçbir şey hiçbir şeye müdahale edemez." (bk. Mektubat, Yirminci Mektup)